“Διαρθρωτικές αλλάγες στο σύστημα Υγείας και άλλες διατάξεις” Αριθμός δημοσίευσης  στο ΦΕΚ :   ΦΕΚ 31 – 2/3/2011Τα επιμέρους άρθρα που άμεσα αφορούν...

[post-date]

 “Διαρθρωτικές αλλάγες στο σύστημα Υγείας και άλλες διατάξεις”

Κατέβαστε (PDF, 450KB)

Αριθμός δημοσίευσης  στο ΦΕΚ :   ΦΕΚ 31 – 2/3/2011Τα επιμέρους άρθρα που άμεσα αφορούν τους φαρμακοποιούς είναι τα εξής:

 

Άρθρο 34
Καθιέρωση ποσού επιστροφής από ιδιωτικά φαρμακεία υπέρ των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
1. Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου χρησιμοποιούνται οι όροι με την ακόλουθη έννοια:
α) «Κλάδοι Υγείας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (εφεξής Φ.Κ.Α.)»: οι Κλάδοι Υγείας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης που εποπτεύονται από τα Υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας ή από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ύστερα από την έναρξη λειτουργίας του όπως προβλέπεται στο άρθρο 16 του παρόντος νόμου.
β) «Φαρμακεία»: οι ιδιωτικοί φορείς λιανικής πώλησης φαρμακευτικών προϊόντων, που λειτουργούν νομίμως και συνάπτουν συμβάσεις με τους Κλάδους Υγείας των Φ.Κ.Α. ατομικά ή συλλογικά.
γ) «Οφειλές σε φαρμακεία»: τα ποσά που οφείλουν οι Κλάδοι Υγείας των Φ.Κ.Α. προς τα φαρμακεία που πηγάζουν από την εφαρμογή των μεταξύ τους συμβάσεων και την εκτέλεση των συνταγών φαρμάκων των ασφαλισμένων.
δ) «Εμπρόθεσμη καταβολή»: η απόδοση των οφειλών είτε ως προκαταβολή είτε ως εξόφληση εντός του χρονικού ορίου που ορίζεται κάθε φορά από τις κείμενες διατάξεις (π.δ. 121/2008 άρθρο 5 παρ. 1 περ. ε΄ και ν. 3172/2003 άρθρο 22 παρ. Β 1), το οποίο άρχεται από την ημερομηνία παραλαβής του λογαριασμού του κάθε φαρμακείου από τη φαρμακευτική υπηρεσία του εκάστοτε Κλάδου Υγείας Φ.Κ.Α.
ε) «Αιτούμενο ποσό»: το σύνολο της αξίας του τιμολογίου που υποβάλλει το φαρμακείο προς τον Κλάδο Υγείας Φ.Κ.Α., πριν από την προσθήκη του ΦΠΑ στο τέλος κάθε μήνα.
στ) «Επιστροφή (rebate)»: το ποσό που επιστρέφεται από το φαρμακείο σε κάθε Κλάδο Υγείας Φ.Κ.Α. με βάση
καθορισμένη κλίμακα.
2. Καθιερώνεται κλιμακούμενο ποσοστό επί των οφειλών των φαρμακείων υπέρ των Κλάδων Υγείας των Φ.Κ.Α. ως επιστροφή (rebate) για κάθε μήνα, υπό τον όρο εμπρόθεσμης καταβολής αυτών των οφειλών. Η κλιμάκωση της επιστροφής αφορά το ύψος του αιτούμενου ποσού ανά Κλάδο Υγείας Φ.Κ.Α.
Για το χρονικό διάστημα έως την έναρξη λειτουργίας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. το ποσοστό ακολουθεί την εξής προοδευτική διαβάθμιση:
Μετά την έναρξη λειτουργίας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. το ποσοστό της επιστροφής κλιμακώνεται σύμφωνα με την ακόλουθη προοδευτική διαβάθμιση, ενώ εξακολουθεί να βρίσκεται σε ισχύ η προοδευτική διαβάθμιση του προηγούμενου πίνακα για τους Φ.Κ.Α. που δεν εντάσσονται στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.:
Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και μετά από διάστημα τριών μηνών από την έναρξη λειτουργίας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μπορούν να αναπροσαρμόζονται τα ποσοστά του προηγούμενου πίνακα με σκοπό το τελικό ποσό επιστροφής να είναι ισοδύναμο με το άθροισμα των ποσών που έχουν προκύψει από την εφαρμογή της έκπτωσης για κάθε έναν Φ.Κ.Α. ξεχωριστά.
3.α) Το ποσό της επιστροφής που οφείλει το φαρμακείο συμψηφίζεται με το ποσό που καταβάλλει εμπρόθεσμα ο Κλάδος Υγείας Φ.Κ.Α. ή ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μετά την έναρξη λειτουργίας του στο φαρμακείο και υπολογίζεται επί του τιμολογίου.
β) Εξαιρείται της υποχρέωσης καταβολής της επιστροφής του παρόντος άρθρου, η αιτούμενη δαπάνη για τα φαρμακευτικά σκευάσματα της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 3816/2010.
γ) Ο εκάστοτε Κλάδος Υγείας Φ.Κ.Α. ή ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μετά την έναρξη λειτουργίας του, τον μήνα Ιανουάριο κάθε έτους, χορηγεί βεβαίωση για το σύνολο των επιστροφών του έτους του κάθε φαρμακείου για φορολογική χρήση.
4. Οι διατάξεις του παρόντος ισχύουν για τις συμβάσεις που έχουν συναφθεί μεταξύ των Κλάδων Υγείας των Φ.Κ.Α. ή του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μετά την έναρξη λειτουργίας του και των φαρμακείων. Στις συμβάσεις που θα υπογράφονται από τη δημοσίευση του νόμου θα εντάσσεται η σχετική ρύθμιση.
5. Στην παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 1132/1981 (ΦΕΚ 51 Α΄) διαγράφονται οι λέξεις «ασφαλιστικά ταμεία και».
Άρθρο 36
Ρυθμίσεις θεμάτων λειτουργίας φαρμακείων
1. Το επάγγελμα του αδειούχου φαρμακοποιού και η λήψη άδειας ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου από αδειούχο φαρμακοποιό, όπως προσδιορίζεται από το ν. 5607/1932 (ΦΕΚ 300 Α΄) όπως αυτός ισχύει,δεν υπόκεινται σε κανένα περιορισμό πλην των σχετικών με τα πληθυσμιακά όρια και την προϋπόθεση τήρησης ελαχίστων αποστάσεων, που εξασφαλίζουν τη χωροταξικά ισόρροπη διασπορά των φαρμακείων στην επικράτεια. Οι Έλληνες ή υπήκοοι κράτους-μέλους της Ε.Ε., που έχουν πτυχίο φαρμακοποιού και άδεια άσκησης επαγγέλματος δύνανται να ασκούν αυτό ελεύθερα κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 1 του ν. 1963/1991 (ΦΕΚ 138 Α΄).
2. Όλα τα φαρμακεία μπορούν να λειτουργούν το Σάββατο και κατά τις απογευματινές ώρες της Δευτέρας και της Τετάρτης. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ρυθμίζονται οι τεχνικές λεπτομέρειες της ρύθμισης αυτής. Κάθε φαρμακευτικός σύλλογος καταρτίζει ετησίως πίνακες υποχρεωτικής εφαρμογής διημέρευσης κατά τις μέρες των αργιών και διανυκτέρευσης καθημερινά των φαρμακείων της περιοχής ευθύνης του.
3. Για την προστασία της δημόσιας υγείας και την ορθολογική κατανομή των φαρμακείων στην επικράτεια, καθορίζεται αναλογία ενός φαρμακείου ανά χίλιους (1.000) κατοίκους, κατ’ αρχήν σε επίπεδο τοπικών κοινοτήτων και, όπου αυτές δεν υπάρχουν, σε επίπεδο δημοτικών κοινοτήτων ή δημοτικών ενοτήτων και, όπου δεν υπάρχουν τοπικές ή δημοτικές κοινότητες, ούτε δημοτικές ενότητες, σε επίπεδο δήμων, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄): Σε τοπικές ή δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό έως χιλίων κατοίκων επιτρέπεται η χορήγηση μίας άδειας φαρμακείου. Στα όρια της Περιφέρειας Αττικής και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης όπως ορίζονται στο ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄) η ανωτέρω αναλογία κατοίκων ανά φαρμακείο καθορίζεται σε επίπεδο δημοτικών ενοτήτων όπου αυτές δημιουργήθηκαν. Ο πληθυσμός υπολογίζεται με βάση την τελευταία απογραφή.

Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 3 του άρθρου 36 του Ν. 3918/2011 (Α’ 31) αντικαθίστανται ως εξής:

“Στα όρια της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, όπως ορίζονται στον Ν. 3852/2010 (Α’ 87), καθώς και σε δήμους με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων, η ανωτέρω αναλογία κατοίκων ανά φαρμακείο καθορίζεται σε επίπεδο δημοτικών ενοτήτων με βάση την τελευταία απογραφή”.

4. Σε απόσταση 100 μέτρων εκατέρωθεν των πλησιέστερων άκρων της εξωτερικής κεντρικής πύλης νοσοκομείων δυναμικότητας άνω των εκατόν πενήντα (150) κλινών επιτρέπεται η μεταφορά και ίδρυση επιπλέον φαρμακείων, των οποίων ο αριθμός δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των ήδη λειτουργούντων κατά τη δημοσίευση του παρόντος.
(η παράγραφος αντικαθίσταται με την παρ.2  του Ν. 3984/11 )

“4. Επιτρέπεται η μεταφορά και η ίδρυση φαρμακείων κατ’ εξαίρεση των διατάξεων της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, πλησίον δημόσιων νοσοκομείων δυναμικότητας άνω των εκατόν πενήντα (150) κλινών και σε απόσταση έως εκατό (100) μέτρων εκατέρωθεν του μέσου της εξωτερικής κεντρικής πύλης του νοσοκομείου και στις δύο (2) οικοδομικές γραμμές της οδού επί της οποίας βρίσκεται η πύλη. Ο αριθμός των νέων φαρμακείων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των ήδη λειτουργούντων στην περιοχή που ορίστηκε στο προηγούμενο εδάφιο κατά τη δημοσίευση του παρόντος”.

5. Ανά τρείς βοηθούς φαρμακείων που εργάζονται σε φαρμακεία, είναι υποχρεωτική η απασχόληση ενός (1) πτυχιούχου φαρμακοποιού με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας.
6. Κατ’ εξαίρεση των διατάξεων των πληθυσμιακών ορίων της προηγούμενης παραγράφου, επιτρέπεται η συστέγαση στο ίδιο κατάστημα λειτουργούντος φαρμακείου με υπό ίδρυση φαρμακείο. Τα κατά την παρούσα διάταξη συστεγαζόμενα φαρμακεία λειτουργούν υποχρεωτικά με τη μορφή ομόρρυθμης εταιρείας. Στις εν λόγω εταιρείες οι συστεγαζόμενοι φαρμακοποιοί μετέχουν με ίσα ποσοστά. Στα νεοϊδρυόμενα φαρμακεία χορηγούνται αυτοτελείς άδειες ίδρυσης υπό τις προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Εάν ο φαρμακοποιός, στο φαρμακείο του οποίου πραγματοποιείται η συστέγαση, συνταξιοδοτηθεί, παραιτηθεί για οποιονδήποτε λόγο ανακαλείται η άδεια ίδρυσης του φαρμακείου του και στον παραμένοντα φαρμακοποιό χορηγείται άδεια συνεχίσεως λειτουργίας του
φαρμακείου. Ειδικά στην περίπτωση παραίτησης του ως άνω φαρμακοποιού, αυτός δύναται να ιδρύσει στο μέλλον άπαξνέο φαρμακείο υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της παρούσας παραγράφου. Οι φαρμακοποιοί των συστεγαζόμενων φαρμακείων της παρούσας παραγράφου υποχρεούνται στην αυτοπρόσωπη διεύθυνση αυτών. Επίσης, τα εν λόγω φαρμακεία θεωρούνται, για τον καθορισμό του αριθμού των φαρμακείων, ως λειτουργούντα χωριστά και υποχρεούνται σε ιδιαίτερη διημέρευση και διανυκτέρευση.
7. Οι άδειες ίδρυσης φαρμακείων που ανακλήθηκαν με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, που αφορούν μισθωτικές διαφορές, λόγω παρέλευσης της νόμιμης προθεσμίας για μετεγκατάσταση σε νέα θέση, επαναχορηγούνται στους αρχικούς δικαιούχους, κατόπιν αιτήσεως των τελευταίων στα όρια του ίδιου δήμου τηρουμένων των νόμιμων προϋποθέσεων. Σε αυτή την περίπτωση, οι αρχικοί δικαιούχοι στους οποίους επαναχορηγήθηκε η άδεια ίδρυσης φαρμακείου, οφείλουν να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την έκδοση νέας άδειας λειτουργίας, εντός προθεσμίας έξι μηνών από την επαναχορήγηση της άδειας ίδρυσης.
8. Η διάταξη του άρθρου 36 αρχίζει να ισχύει ένα μήνα μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Οι αρμόδιες Περιφέρειες υποχρεούνται σε διάστημα ενός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου να προσδιορίσουν, να αναρτήσουν στον ιστότοπό τους και να κοινοποιήσουν στη Διεύθυνση Φαρμάκων και Φαρμακείων του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης: α. τα εντός των ορίων τους νοσοκομεία δυναμικότητας άνω των 150 κλινών, καθώς και τον μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου αριθμό των λειτουργούντων φαρμακείων, στα οποία αναφέρεται η παράγραφος 4 του παρόντος άρθρου, β. τον αριθμό των λειτουργούντων φαρμακείων κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου ανά τοπική ή δημοτική κοινότητα ή δημοτική ενότητα ή δήμο, καθώς και τον αντίστοιχο πληθυσμό τους. Η σειρά προτεραιότητας για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης φαρμακείων ρυθμίζεται από τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν.1963/1991 και κρίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο υποβολής των σχετικών αιτήσεων.
Άρθρο 38
Καθορισμός ποσοστού κέρδους των εμπόρων
φαρμακευτικών προϊόντων χονδρικής πώλησης

1. Για τους εμπόρους φαρμακευτικών προϊόντων χον−
δρικής πώλησης, το ποσοστό μικτού κέρδους από την
πώληση φαρμακευτικών προϊόντων το τίμημα των οποί−
ων καλύπτουν εν όλω ή εν μέρει οι ΦΚΑ καθορίζεται
σε 5,4% και υπολογίζεται επί της καθαρής τιμής του
παραγωγού ή εισαγωγέα του φαρμακευτικού προϊόντος.
Ως καθαρή τιμή παραγωγού ή εισαγωγέα ορίζεται η
χονδρική τιμή του φαρμακευτικού προϊόντος μειωμένη
κατά 5,4%.
2. Για τους εμπόρους φαρμακευτικών προϊόντων χον−
δρικής πώλησης, το ποσοστό μικτού κέρδους από την
πώληση φαρμακευτικών προϊόντων που χορηγούνται
χωρίς ιατρική συνταγή, όπως αυτά αναφέρονται στην
απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλλη−
λεγγύης του άρθρου 12 παράγραφος 1 εδάφιο α΄ του
ν. 3816/2010 (ΦΕΚ 6 Α΄), όπως προστέθηκε με την πα−
ράγραφο 4 του άρθρου 63 του παρόντος νόμου και η
δαπάνη των οποίων δεν καλύπτεται από τους ΦΚΑ,
καθορίζεται σε ποσοστό 7,8% και υπολογίζεται επί της
καθαρής τιμής του παραγωγού ή εισαγωγέα του φαρ−
μακευτικού προϊόντος. Ως καθαρή τιμή παραγωγού ή
εισαγωγέα ορίζεται η χονδρική τιμή του φαρμακευτικού
προϊόντος μειωμένη κατά 7,8%.
Δείτε επίσης και αυτό: http://files.taxnews.tv/200003384-bd3c7be348/meleti_soe.pdf

 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ


Θέμα: «Εφαρμογή του άρθρου 36 του Ν. 3918/2011 (ΦΕΚ 31. Α΄/2-3-2011),
«Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις.».
Μετά τη δημοσίευση του Ν.3918/2011(ΦΕΚ 31. Α΄/2-3-2011), παρέχονται διευκρινήσεις αναφορικά με τις νέες ρυθμίσεις θεμάτων λειτουργίας φαρμακείων, όπως αυτές ορίστηκαν στις διατάξεις του άρθρου 36 του εν λόγω νόμου.
Η παράγραφος 1 ορίζει ότι, το επάγγελμα του αδειούχου φαρμακοποιού και η λήψη άδειας ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου από αδειούχο φαρμακοποιό, όπως προσδιορίζεται στο Ν. 5607/1932 (ΦΕΚ 300. Α΄) και κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 1 του Ν. 1963/1991 (ΦΕΚ 138. Α΄), δεν υπόκεινται σε κανένα περιορισμό, πλην των σχετικών με τα πληθυσμιακά όρια και την προϋπόθεση τήρησης ελαχίστων αποστάσεων, που εξασφαλίζουν τη χωροταξικά ισόρροπη διασπορά των φαρμακείων στην επικράτεια.
Περαιτέρω, διευκρινίζεται ότι η αίτηση για χορήγηση άδειας ίδρυσης φαρμακείου υποβάλλεται στις αρμόδιες υπηρεσίες των περιφερειακών ενοτήτων, των περιφερειών της χώρας και αφορά συγκεκριμένη εδαφική περιοχή, όπως αυτή καθορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 36 του εν λόγω νόμου και στην αριθ.
45892/2010 (ΦΕΚ 1292. Β΄) απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Η σειρά προτιμήσεως των αιτήσεων χορήγησης αδειών ίδρυσης φαρμακείων καθορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 3 του Ν.1963/1991(ΦΕΚ 138. Α΄)

Δεν υφίσταται κώλυμα για την υποβολή δεύτερης αίτησης για ίδρυση φαρμακείου από αδειούχο φαρμακοποιό σε άλλη περιφερειακή ενότητα είναι όμως σαφές, ότι μια μόνο άδεια ίδρυσης θα χορηγηθεί. Ειδικότερα, προκειμένου να διασφαλιστούν τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του Ν.5607/32 (ΦΕΚ 300. Α΄), θα πρέπει ο φαρμακοποιός μαζί με τα λοιπά απαιτούμενα δικαιολογητικά να καταθέτει υπεύθυνη δήλωση, με την οποία θα γνωστοποιεί στην αρμόδια για την αδειοδότηση αρχή, την υποβολή τυχόν σχετικής αίτησης σε άλλη (συγκεκριμένη) περιφερειακή ενότητα και ότι οφείλει να την αποσύρει σε περίπτωση που εγκριθεί η άδεια ίδρυσης που αιτείται.

Όσον αφορά τις διατάξεις της παραγράφου 2, διευκρινίζεται ότι παρέχεται η δυνατότητα λειτουργίας του φαρμακείου την ημέρα του Σαββάτου και τις απογευματινές ώρες της Δευτέρας και της Τετάρτης. Μέχρι την έκδοση της προβλεπόμενης Υπουργικής Απόφασης που θα ρυθμίζονται οι τεχνικές λεπτομέρειες της ρύθμισης αυτής, ισχύει το ωράριο των φαρμακείων όπως αυτό έχει ήδη καθοριστεί.
Η παράγραφος 3 του άρθρου 36 του εν λόγω νόμου θέτει νέο πληθυσμιακό όριο, η τήρηση του οποίου αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης φαρμακείου. Ο κανόνας που τίθεται για την ορθολογική κατανομή των φαρμακείων στην επικράτεια είναι η αναλογία ενός φαρμακείου ανά 1000 κατοίκους. Για την ίδρυση δεύτερου φαρμακείου απαιτείται η συμπλήρωση της δεύτερης χιλιάδας, για την ίδρυση τρίτου φαρμακείου απαιτείται η συμπλήρωση της τρίτης χιλιάδας κ.ο.κ.. Επισημαίνεται, ότι σε Τοπικές ή Δημοτικές Κοινότητες, με πληθυσμό έως 1000 κατοίκους επιτρέπεται η χορήγηση μίας άδειας ίδρυσης φαρμακείου. Οι αδειοδοτήσεις φαρμακείων καταρχήν γίνονται σε επίπεδο Τοπικών ή
Δημοτικών Κοινοτήτων όπου αυτές υπάρχουν, διαφορετικά σε επίπεδο Δημοτικών Ενοτήτων και σε περίπτωση που δεν υπάρχουν ούτε αυτές, τότε σε επίπεδο Δήμων.
Ειδικότερα: για τον καθορισμό του πληθυσμιακού ορίου λαμβάνονται υπόψη:
α. για τους Δήμους που δεν υπέστησαν καμία μεταβολή, οι Δήμοι.
β. για τους Δήμους που προέκυψαν από συνένωση προϋπαρχόντων Δήμων, οι
Δημοτικές Ενότητες, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 2 του νόμου 3852/2010.
γ. για τους Δήμους που προέκυψαν από συνένωση άλλων Δήμων και
Κοινοτήτων, οι Δημοτικές Ενότητες και Δημοτικές Κοινότητες, όπως αυτές ορίζονται
στο άρθρο 2 του νόμου 3852/2010.
δ. για τους Δήμους που προέκυψαν από συνένωση προϋπαρχόντων
κοινοτήτων, οι Δημοτικές Κοινότητες όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 2 του νόμου 3852/2010.
Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες, που απαρτίζονται από περισσότερους του ενός οικισμού, τηρείται η αναλογία ένα(1) φαρμακείο έως 1000 κατοίκους για κάθε οικισμό, χωρίς να αλλοιώνεται ο συνολικός επιτρεπόμενος αριθμός των φαρμακείων σε αυτές σε σχέση με τον πληθυσμό τους.
Επιπλέον, για λόγους ενιαίας αντιμετώπισης σε δήμους άνω των 100.000 κατοίκων ως μονάδα εδαφικής μέτρησης αποτελούν οι δημοτικές ενότητες. Ειδική πρόβλεψη γίνεται για την Περιφέρεια Αττικής και την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, όπου ως μονάδα εδαφικής μέτρησης του πληθυσμού αποτελούν οι Δημοτικές Ενότητες. Η άδεια ίδρυσης νέου φαρμακείου χορηγείται βάσει του πραγματικού πληθυσμού της τελευταίας απογραφής της 18ης Μαρτίου 2001.
Με την παράγραφο 4 δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς και ίδρυσης επιπλέον φαρμακείων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το πληθυσμιακό όριο, κοντά σε νοσοκομεία(του ΕΣΥ, του ΙΚΑ, πανεπιστημιακά, στρατιωτικά) υπό τις εξής προϋποθέσεις:
-Τα νοσοκομεία να έχουν δυναμικότητα άνω των 150 κλινών
-η περιοχή στην οποία θα μεταφερθούν ή θα ιδρυθούν επιπλέον φαρμακεία προσδιορίζεται σε απόσταση 100 μέτρων εκατέρωθεν των πλησιέστερων άκρων της εξωτερικής κεντρικής πύλης. Επίσης, η μεταφορά ή η ίδρυση επιπλέον φαρμακείων επιτρέπεται και επί του εγκεκριμένου δρόμου που βρίσκεται απέναντι από την εξωτερική κεντρική πύλη.
-Η κεντρική εξωτερική πύλη των νοσοκομείων και ο αριθμός των νοσοκομείων με δυναμικότητα άνω των 150 κλινών θα καθοριστούν από τις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών της χώρας(ΔΥΠΕ) σε συνεργασία με τις Διοικήσεις των νοσοκομείων.
-ο αριθμός των φαρμακείων που θα μεταφερθούν ή θα ιδρυθούν επιπλέον δυνάμει της διάταξης αυτής, δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των ήδη λειτουργούντων φαρμακείων( στην περίπτωση που είναι συστεγασμένα αυτά νοούνται ως μια λειτουργική μονάδα), κατά τη στιγμή δημοσίευσης του νόμου 3918/2011.
Με τη διάταξη της παραγράφου 5, ορίζεται ότι η αναλογία απασχολούμενων σε ένα φαρμακείο φαρμακοποιών και βοηθών φαρμακείου πρέπει να είναι ένας (1) προς τρεις (3) και κατά συνέπεια, αν σε ένα φαρμακείο απασχολούνται τρεις (3) βοηθοί φαρμακείου, το επόμενο άτομο που θα προσληφθεί θα πρέπει να είναι πτυχιούχος φαρμακοποιός, ο οποίος θα απασχολείται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας.
Με τη διάταξη της παραγράφου 6, εισάγεται η δυνατότητα συστέγασης κατ’ εξαίρεση των πληθυσμιακών κριτηρίων στο ίδιο κατάστημα ήδη λειτουργούντος φαρμακείου με υπό ίδρυση φαρμακείο και αφορά μορφή συστεγάσεως πέρα των προβλεπομένων στο άρθρο 7 του νόμου 1963/1991. Τα συστεγαζόμενα φαρμακεία της παρούσης διάταξης λειτουργούν υποχρεωτικά με τη μορφή ομόρρυθμης εταιρείας και οι συστεγαζόμενοι φαρμακοποιοί συμμετέχουν με ίσα ποσοστά.
Η συστέγαση πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατυπώσεις και τους όρους του άρθρου 7 του νόμου 1963/1991. Συγκεκριμένα, μετά την κατάργηση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και τη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων τους στις Περιφέρειες [σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. II, περ. Ζ΄ ΙΙ, του άρθρου 186 καθώς και των άρθρων 282 και 283 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄)], η άδεια ίδρυσης φαρμακείου χορηγείται μετά από γνώμη του οικείου φαρμακευτικού συλλόγου με απόφαση του Περιφερειάρχη. Οι φαρμακοποιοί είναι συνυπεύθυνοι για κάθε παράβαση νόμου και υποχρεούνται σε αυτοπρόσωπη διεύθυνση του φαρμακείου κατά τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 2 του εν λόγω άρθρου. Επίσης, εφαρμόζεται η παράγραφος 3 και η παράγραφος 6 του άρθρου 7, του νόμου 1963/1991.
Τα συστεγασμένα σε ένα κατάστημα φαρμακεία που θα προκύψουν κατά εφαρμογή της προαναφερθείσας παραγράφου 6 του άρθρου 36, υποχρεώνονται σε ιδιαίτερη διημέρευση και διανυκτέρευση και συμμετέχουν στον πίνακα κατάρτισης διημερευόντων και διανυκτερευόντων φαρμακείων χωριστά, με τις ίδιες υποχρεώσεις.
Σε περίπτωση παραίτησης για οποιοδήποτε λόγο του φαρμακοποιού στο φαρμακείο του οποίου πραγματοποιήθηκε η συστέγαση, ανακαλείται η άδεια ίδρυσης του φαρμακείου του ενώ στον παραμένοντα φαρμακοποιό χορηγείται άδεια συνεχίσεως λειτουργίας του φαρμακείου. Ο φαρμακοποιός που παραιτήθηκε έχει δυνατότητα να ιδρύσει στο μέλλον νέο φαρμακείο με τις προϋποθέσεις της παραγράφου 6 του άρθρου 36 δηλαδή μέσω συστέγασης εκτός πληθυσμιακού ορίου, μια φορά. Σε περίπτωση αποσυστέγασης για λόγο διαφορετικό της παραίτησης ενός εκ των δύο φαρμακοποιών, ο αιτών την αποσυστέγαση φαρμακοποιός υπόκειται στο πληθυσμιακό όριο.
Αναφορικά με την παράγραφο 8 του άρθρου 36 του παρόντος νόμου έχουν αποσταλεί σχετικές εγκύκλιοι, με τα αρ. πρωτ. Δ.ΥΓ3(β)/ΓΠ.οικ.25018/28-2-2011 και ΔΥΓ3(β)/ΓΠ.οικ.31270/17-3-2011 έγγραφά μας. Επισημαίνεται, ότι η υποβολή αιτήσεων χορήγησης αδειών ίδρυσης φαρμακείων βάσει του νέου νόμου αρχίζει από τις 4-4-2011, ημέρα Δευτέρα.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

 

Δεν υπαρχουν σχολια ακομα

Γινεται ο πρωτος που θα σχολιασει

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.